Horgászkártya kiváltása
A horgászkártya kiváltására a technika fejlődése, valamint az adminisztráció egyszerűsítésének érdekében kerül sor. Maga a horgászkártya egy bankkártya méretű, QR-kóddal ellátott plasztik kártya lesz. Az adatokat felhő alapú rendszereken fogják tárolni, ezzel pontos nyilvántartást vezetve a horgászok számáról, tagsági adatairól. A horgászkártya első lépésben a személyi, majd az egyesületi nyilvántartást támogatja, s segítségével az évi több millió horgászjegy vásárlás, a tagi jogviszony létesítés és fenntartás is fokozatosan egyszerűsítésre kerül.
A horgászkártya kiváltása a 2019-es horgászengedély kiváltásának feltétele lesz. Kivételt képeznek majd ez alól a gyermekek és a külföldi, nem egyesületi tag horgászok. Számukra a horgászkártya kiváltását nem tették kötelezővé, de ha szeretnék kiválthatják azt. A többi horgász számára azonban kötelező lesz az új horgászokmány beszerzése.
Horgászkártya kiváltása, regisztráció
A horgászkártya kiváltása 2019-től kötelező lesz az egyesületi tagságra kötelezett horgászoknak, tehát a horgászengedély kiváltásának feltétele lesz, hogy rendelkezzünk ezzel a plasztik kártyával. A Magyar Horgászkártya 2019. január 1-jét követően azonnal kiváltja a jelenlegi papíralapú horgász igazolványt, majd a kapcsolódó szövetségi elektronikus alkalmazásokkal fokozatosan egyszerűbbé és gyorsabbá, valamint átláthatóbbá teszi az ügyintézést és az adminisztrációt, így az állami- és a területi horgászjegyek kiadását is. A regisztráció maga nagyjából 15 percet vesz igénybe. A fogási napló marad a régiben, azt egyelőre nem váltja ki a horgászkártya, nem került bevezetésre digitális fogási napló.
A tervek szerint a horgászkártya bevezetésével a papír alapú okmányokat fokozatosan ki fogják vonni a forgalomból. Ennek első lépése a a papír alapú horgászigazolvány megszüntetése, majd az összes eddigi további papíralapú horgászokmány és dokumentum, úgy, mint az egységes szövetségi hozzájárulási bélyegek, maga az állami horgászjegy és területi jegyek is kiválthatóvá válnak. A MOHOSZ megteremtette lehetőségét annak, hogy jövőre az állami horgászjegyek kiváltása is a HORINFO rendszeren keresztültörténjen.
Horgászkártya kiváltása személyesen (offline)
Aki nem rendelkezik számítógéppel, vagy más internetezésre alkalmas platformmal, esetleg nincs megfelelő informatikai tudása, a horgászkártya kiváltása személyesen is lehetséges lesz. A személyes regisztrációt a horgászjegy értékesítésben részt vevő és a regisztráció elvégzését vállaló horgász szervezetnél és azok értékesítési pontjain lehet elvégezn .
Horgászkártya kiváltása – szükséges okmányok
A horgászkártya kiváltásához szükséges a személyi és lakcím adatokon túl az adókártya. Nagy felháborodást okozott az adókártya szükségessége, többen összeesküvéseket gyártva a NAV ármánykodását sejtették a háttérben. Az adókártyára azért lesz szükség horgászkártya kiváltásához, mert ez az egyetlen olyan okmány, melynek száma születésünktől fogva állandó, az egy okmány cserével nem változik. Az adókártyát kizárólag az azonosításhoz használják.
A regisztrációhoz szükség lesz fizikailag is az adókártyához, azaz gyermekek esetében is ki kell váltani. A külföldi, adókártyával nem rendelkező horgászok esetében, ha horgászkártyát szeretnének váltani, személyazonosító okmányuk száma váltja ki az adószámot.
Amennyiben névváltozás következik be a horgászkártya érvényességi ideje alatt, a MOHOSZ díjtalanul elkészíti az új névre szóló horgászkártyát.